Zamieszczone przez rodro
Problem z rozrządem 1.4 tsi
Zwiń
X
-
Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40
-
-
Zamieszczone przez uli07Zamieszczone przez rodro, bo silnik 1.2 miał problem wynikający z innej przyczyny niż silniki 1.4.
[ Dodano: Pon 10 Lis, 14 11:34 ]
Zamieszczone przez uli07Nie dawalo mi to spokoju wiec sprawdzilem lepkosci dwoch popularnych smarowideł: Mobil 1 0w-40 oraz Castrol Edge 5w-30 w 40 i 100 st. C. Dodalem takze ten, na ktorym jezdze Fuchs 0w-30.
Kod:Wyniki w mm^2/s : Mobil 1 Castrol Fuchs 0w-30 w temp. 40 st. C 75 70 67,6 w temp. 100 st. C 13,5 12 12,1
"Olej bardziej lepki, wolniej przepływa przez napinacz hydrauliczny, co powiduje, że działa mniejszą siłą hydrodynamiczną na napinacz, co z kolei przekłada się na słabsze napięcie łańcucha.
Olej mniej lepki przepływa szybciej przez napinacz hydrauliczny i przez co jego oddziaływanie hydrodynamiczne na napinacz jest większe. Efektem jest większe napięcie łańcucha.
Upraszczajać wywód, olej 0W za bardzo napina łańcuch a olej W50 czy W60 za słabo. Ktoś powie - zaraz, ale to uproszczenie, bo 0W to liczba zimowa a W50 to letnia, to pomieszanie z poplątaniem. No tak się akurat składa, że olej żeby mieć parametr 0W, to musi być mniej lepki od 5W czy 10W bez względu na liczbę letnią."
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rodroOlej mniej lepki przepływa szybciej przez napinacz hydrauliczny i przez co jego oddziaływanie hydrodynamiczne na napinacz jest większe. Efektem jest większe napięcie łańcucha.
Trochę dziwna teoria, ponieważ olej o niżesz lepkości wytwarza niższe ciśnienie w układzie smarowania. Fakt, napinacz zostaje szybciej napięty, bo olej szybko do niego dociera z racji łatwości przepływu.
Jak motul 0W40 zmiażdży mi rozrząd w rapidzie to przyznam rację
Komentarz
-
-
Z tym rozrządem w 1,4 TSI to nie jest problem oleju.
Ja od nowości jeżdżę na tym castrolu co leje ASO, mam przejechane prawie 70 000 km i nie widzę problemów z rozrządem. Może jak jest zimny to chodzi trochę głośniej ale ja nie nasłuchuję bo nie mam czasu rano. Jak będą jakieś głośne stukoty to będę się martwił. Nie znam przypadku żeby w 1,4 TSI komuś rozwalił się silnik przez rozrząd.
To że jedni maja problemy, a drudzy nie mogło być spowodowane jakąś wadliwą partią łańcuchów lub tym że niektórzy są przewrażliwieni, a inni jak ja po prostu jeżdżą i się pierdołami nie przejmują.
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Czesc,
zawitalem do was goscinnie, czytajac caly watek od poczatku. Chcialbym wam przedstawic historie mojej skody. Moze to komus sie przyda. Co prawda nie jestem posiadaczem Octavii z silnikiem TSI, a Fabi I z silnikiem BBZ z 2004r. Silnik po odpaleniu na zimnym i podczas przyspieszania wydawal z siebie dokladnie ten sam dzwiek; dokladnie tak jak opisujecie. Zuzycie oleju bylo znaczne. Silnik zostal naprawiony u kolegi w niemczech. Tam tez dowiedzialem sie o powaznym bledzie konstrukcyjnym, do ktorego grupa VAG sie nie przyznaje. Przyczyna nie lezala w napinaczu paska. Przyczyna nie byly tez popychacze zaworow. Od razu zdiagnozowano przyczyne jak odpalilem auto. Przyczyna byly przegrzane pierscienie tlokowe, ktore wykonane zostaly ze slabo wytrzymalego materialu. Tloki w polozeniu GMP ruszaly sie w poziomie na boki. Za wymiane pierscieni, lacznie z robocizna zaplacilem okolo 800 Euro. Silnik zostal zalany olejem 5W50. Jezdze juz drugi rok i szczerze powiem, nie slyszalem by ten silnik tak cicho chodzil. Klekotanie zostalo wyeliminowane, jest ladny szelest. Zuzycie oleju jest na zerowym poziomie. Zaluje tylko, ze nie zrobilem zdjec zuzytych, wytartych pierscieni. Na Youtubie znalazlem dwa filmiki, ktore obrazuja dokladnie problem, ktory mialem z silnikiem. Dokladnie nie wiem, ale wydaje mi sie, ze te 1.4 TSI to jest podobna konstrukcja co BBZ w mojej Fabi, no plus doladowanie. Ale mam na mysli materialy uzyte do produkcji motoru. Dowiedzialem sie tez, ze w niemczech VW zaleca do wszystkich silnikow 1.4 olej 5W50, by lepiej chlodzil pierscienie w wyzszych temperaturach, bo jest bardziej gestszy. Chyba w ten sposob VW chce zatuszowac sprawe.
Filmik 1: https://www.youtube.com/watch?v=EDAKHKmTfVw
Filmik 2: https://www.youtube.com/watch?v=z7iSKLl8V1A
Komentarz
-
-
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Tak się zastanawiam, skoro silnik 1.4 tsi w wersji z łańcuchem rozrządu już nie jest produkowany (chyba), to modyfikacja napinacza musi być spowodowana wadliwością poprzednich wersji. W związku z tym należałoby zażądać od producenta wymiany tego elementu w samochodach, w których jest w starych wersjach, w kontekście problemów z rozrządem w silnikach 1.4 tsi caxa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez NortheuszJeśli ktoś byłby zainteresowany, to na forum Superba pojawiło się info, że ostatnia modyfikacja napinacza w 1.4TSI odbyła się 28.09.2014 r.
Niesamowite... a przeciez zaraz przestana go wykorzystywac w Superbie, jak bedzie Superb 3... no chyba ze jakims cudem zostanie (w co watpie...).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez NortheuszJeśli ktoś byłby zainteresowany, to na forum Superba pojawiło się info, że ostatnia modyfikacja napinacza w 1.4TSI odbyła się 28.09.2014 r.Zamieszczone przez endryuNortheusz napisał/a:
ostatnia modyfikacja napinacza w 1.4TSI odbyła się 28.09.2014 r.
Czyli jako część zamienna do Octavii jest już bardzo mniam, mniam...
Na forum Golfa V user DABLJU podaje kolejny nr napinacza 03C 109 507 Q
http://www.vwgolfv.pl/vie...art=150#p139181
gdzieś dzwoni ale nie wiadomo gdzie...
03C 109 507 Q tylko dla BMY lub BLG (te silniki nigdy nie występowały w o2fl)
03C 109 507 Q z CAXA nie ma nic wspólnego...kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LUKIgdzieś dzwoni ale nie wiadomo gdzie...
TSI 140 KM (kod: BMY)
Volkswagen Golf V
Volkswagen Tiguan
TSI 170 KM (kod: BLG)
Volkswagen Golf V GT
Volkswagen Golf VI
Volkswagen Touran
Zamieszczone przez LUKI03C 109 507 Q z CAXA nie ma nic wspólnego...O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Rozrząd Octavia TSI 1,4
Zamieszczone przez skaypikDla mnie pracuje tak,jak wszystkie inne TSI.
Dla ścisłości: w Skodzie 1.4 TSI chyba nie było do tej pory żadnego problemu z rozrządem
w VW z tego co się orientuje to 1.4 i owszem było ale 140 lub 160KM ,122 KM chyba nie--
--jeśli się mylę to mnie poprawcie.
Pozdro dla wszystkich
Najwiekszy koszmar jaki mógł się przytrafić. Kupiłem nowe auto za ponad 50 tyś. Na gwarancji problemu nie odczułem w portwelu, rozrząd naprawili. Przejechałem ponad 80tys. km auto 4 lata bład P0016 co oznacza rozrząd i 1600 złkoszt naprawy. Mam Corse 99 rok przejechane 200 tyś leje do baku i jeżdzę. Skoda proponuje dobrze się zastanowić przed zakupem. Szerokości.Paolo
Komentarz
-
-
maslak, czy czytanie boli :?:
wszystko jest dokładnie opisane w tym temacie...kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Re: Rozrząd Octavia TSI 1,4
Najwiekszy koszmar jaki mógł się przytrafić. Kupiłem nowe auto za ponad 50 tyś. Na gwarancji problemu nie odczułem w portwelu, rozrząd naprawili. Przejechałem ponad 80tys. km auto 4 lata bład P0016 co oznacza rozrząd i 1600 złkoszt naprawy. Mam Corse 99 rok przejechane 200 tyś leje do baku i jeżdzę. Skoda proponuje dobrze się zastanowić przed zakupem. Szerokości.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
slawciol, niższa temperatura robi swoje - nie stresuj się /nawet jest TPI w ASO/
BTW
czy mógłbyś napisać z którego roku masz o2fl i co wymieniłeś :?:kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
Komentarz